Autor Subiect: Hangarul din vitrina  (Citit de 9319 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Triciclistu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 121
Re: Hangarul din vitrina
« Răspuns #190 : Iulie 12, 2017, 01:15:22 p.m. »
Hobby Master Bristol Beaufighter Mk.1F, R2101/ NG-R, 1/72.
Vinatorul de noapte cu cele mai multe victorii (20), John "Ochi de Pisica" Cunningham. In 1940 a fost primul pilot care a doborat un avion inamic cu ajutorul radarului. Pentru a pastra secretul existentei radarului la bordul avioanelor a fost lansat zvonul cum ca pilotii RAF pot vedea noaptea, si asta datorita vitaminei A din morcovi.

Offline Triciclistu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 121
Re: Hangarul din vitrina
« Răspuns #191 : August 19, 2017, 07:24:06 a.m. »
 Corgi  Bf109 E7 Trop. 1/72



Offline Triciclistu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 121
Re: Hangarul din vitrina
« Răspuns #192 : Septembrie 08, 2017, 09:45:00 p.m. »
Oxford , 1/72 RAAF Supermarine Walrus/Seagull.
Supermarine Walrus a fost un biplan britanic de recunoaștere amfibiu, monomotor , proiectat de R.J. Mitchell, care a fost de asemenea responsabil pentru ilustrul Spitfire. Primul avion a zburat pe 21 iunie 1933. A fost operat de Fleet Air Arm, care a servit și cu Royal Air Force, Royal Australian Air Force, Royal Canadian Air Force, Royal New Zealand Air Force si Royal New Zealand Navy.



Offline Triciclistu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 121
Re: Hangarul din vitrina
« Răspuns #193 : Septembrie 09, 2017, 09:43:17 p.m. »
Oxford 1/72, Percival Proctor, RAF radio trainer.



Offline Triciclistu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 121
Re: Hangarul din vitrina
« Răspuns #194 : Septembrie 10, 2017, 10:06:54 p.m. »
Oxford 1/72 DH Hornet.
In 1941 echipa DeHavilland a inceput lucrul la un vanator nocturn monoloc bimotor care sa surclaseze deja faimosul Mosquito care era deja operational. La acea data pe masa de proiectare se afla DH Vampire, care trebuia sa fie primul jet operativ al RAF, dar care astepta dezvoltarea motorului cu reactie. In 1943 proiectul a primit unda verde din partea oficialilor, dar nu ca si vanator de noapte ci vanator cu raza lunga. Primul prototip a fost gata in 1944 dar nu a fost operativ decat dupa terminarea razboiului. In total au fost construite 389 bucati in versiune terestra si navala. In prezent nu exista nici un exemplar ci doar diferite parti prin muzee in UK si Canada.



Offline Triciclistu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 121
Re: Hangarul din vitrina
« Răspuns #195 : Septembrie 11, 2017, 09:44:12 p.m. »
Oxford 1/72 DH88 Comet, CS-AAJ, Salazar.

 Extrem de elegantul Comet DH88 urma să devină una dintre cele mai renumite aeronave din istorie. Sa născut din determinarea lui de Havilland de a marca o intrare britanică câștigătoare în 1934, epica "MacRobertson International Air Race" de la Marea Britanie la Australia. În decurs de nouă luni, echipa de Havilland a creat și testat un monoplan de lemn cu două motoare de mare viteză, cu o rază de acțiune extrem de lungă, conceput pentru a reduce la minimum opririle de realimentare pe rută. Contribuind la viteza mare de croazieră au fost aripa trapezoidala subțire a lui Comet, zona frontală scăzută și utilizarea inovatoare a unui tren de aterizare retractabil și a elicei cu pas variabil. Trei cometuri au fost comandate în mod privat pentru cursa, negru și auriu G-ACSP Black Magic (zburat de Jim și Amy Mollison), verde G-ACSR (Owen Cathcart-Jones și Ken Waller), și roșu G-ACSS Grosvenor House al lui C.W.A. Scott și Tom Campbell Black. In dimineata lui 20 octombrie 1934 cei 20 de participanti au plecat de la RAF Mildenhall în Suffolk. Black Magic a sosit primul la Bagdad după un zbor non-stop. Ulterior, Grosvenor House a aterizat pe primul loc în Melbourne pentru a câștiga premiul de 10 000 de lire sterline, după 65 de ore și 24 de minute în aer. G-ACSR a sosit pe locul al patrulea, dar a pornit imediat spre Anglia pentru a crea o înregistrare out-and-home. Realizările cometurilor  au fost completate de zboruri remarcabile pe distanțe lungi în anii următori și construirea a încă două exemple. Cele mai extraordinare au fost exploatările lui G-ACSS în mâinile lui Flg.Off. A.E.Clouston. Un record londonez până la Cape Town a fost stabilit în 1937, urmat în 1938 de la Londra la Noua Zeelandă și un zbor de întoarcere de 26.450 mile în mai puțin de 11 zile. Astăzi, cea mai istorică dintre toate avioanele civile britanice (G-ACSS) este păstrată în condiții de navigabilitate la Colecția Shuttleworth din Bedfordshire, Marea Britanie.
Black Magic a fost vândut în Portugalia pentru un zbor de record de la Lisabona la Rio de Janeiro. Re-inregistrat CS-AAJ și redenumit Salazar a făcut diverse zboruri de la Londra la Lisabona, stabilind un timp de 5 ore, 17 min în iulie 1937. A fost redescoperit într-un stadiu dărăpănat în Portugalia în 1979 și este în curs de restaurare in Derby, Anglia.


« Ultima Modificare: Septembrie 11, 2017, 09:47:11 p.m. de Triciclistu »

Offline Triciclistu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 121
Re: Hangarul din vitrina
« Răspuns #196 : Septembrie 12, 2017, 09:42:33 p.m. »
Oxford DH 104 Devon, 1/72, Admiral's Barge
A intrat in 1946 in dotarea fortelor aeriene britanice, argentiniene, ciliene, companii civile de transporturi regionale de pasageri sau marfuri. A inlocuit interbelicul Dragon Rapide.


Offline Triciclistu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 121
Re: Hangarul din vitrina
« Răspuns #197 : Septembrie 13, 2017, 09:36:04 p.m. »
Oxford 1/72, Avro Anson, RAAF
Avro Anson a fost o aeronavă britanică cu două motoare, care a servit cu RAF,  Fleet Air Arm și câteva Forțe Aeriene Commonwealth înainte, în timpul și după cel de-al doilea război mondial. Dezvoltat din avionul Avro 652, Anson Mk I a fost inițial destinată recunoașterii maritime, dar după ce a devenit depășită în acest rol, a fost găsită mai potrivită ca trainer pentr echipajele de aeronave cu mai multe motoare. Un avion cu trei până la patru locuri, a fost folosit pentru a instrui piloții de bombardiere multimotoare, cum ar fi Avro Lancaster, și a fost, de asemenea, folosit pentru formarea altor membri ai echipajului, inclusiv navigatori, operatori fără fir, bombardieri și mitraliori. A avut primul zbor în 1935, a intrat în serviciu în 1936 și a fost în cele din urmă retras din RAF din 1968. Peste 11 000 au fost produse între introducerea sa în anii 1930 și sfârșitul producției în 1952, doar peste 8000 în Marea Britanie și restul în Canada. Anson Mk1 a văzut si niște acțiune, deoarece un număr limitat au fost folosite ca patrule de coastă și air/sea rescue în timpul războiului.

Acest Avro Anson este o replică a unei aeronave desfășurate de escadrila 71 Forțele Aeriene Regale australiene, la Lowood, Queensland în 1943. A fost o escadrila de patrulare maritimă RAAF în timpul celui de-al doilea război mondial, formată în ianuarie 1943 și operând pe coasta de est a australiei.


Offline Triciclistu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 121
Re: Hangarul din vitrina
« Răspuns #198 : Septembrie 14, 2017, 09:42:04 p.m. »
Oxford 1/72, Airspeed Oxford, expus la muzeul Hendon.

Tot in anii 30, in anticiparea conflictului ce urma sa vina, RAF a lansat o comanda pentru un trainer bimotor pentru echipajele bombardierelor. Avro Anson era prea usor de pilotat, asa ca au cerut un avion care sa ceara mai multa indemanare din partea pilotilor. Pentru pregatire pilotilor scaunele erau asezate cote a cote, cu dubla comanda, si avea o maneta falsa pentru comanda pasului elicei(pasul era fix), Pentru ochitor/Bombardier scaunul elevului era scos pentru a lua pozitia pe burta in botul avionului. Pentru navigatori scaunul era decalat inspre spate.
  Dupa razboi a fost folosit ca avion de uz general, in prezent existand multe in stare de zbor si prin muzee.


Offline RUA

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1766
  • Respectă și vei fi respectat!
Re: Hangarul din vitrina
« Răspuns #199 : Septembrie 15, 2017, 07:37:39 p.m. »
 :D Felicitari pentru machete, sunt superbe.

God bless Romania!