Autor Subiect: Istorie Oltcit  (Citit de 13006 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

nick

  • Vizitator
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #40 : Iunie 24, 2014, 11:47:56 a.m. »
Si inca o chestie, am uitat s-o mentionez, cabrio-ul Ceausescu a fost lucrat integral de catre o echipa de francezi si alte natii, pe un proiect al carosierului Bauer. Proiectul respectiv fusese adus de Citroen si urma ca in urma vizitei oficiale a lui Ceausescu si a lui Mitterand la uzina sa le fie "inmanate" cate un cabrio din asta.
Vizita nu a mai avut loc deoarece Mitterand a contramandat vizita sa oficiala in Craiova, deoarece se "certase" cu Ceausescu pe alte teme, legate de niste asasinate comandate de Ceausescu...Toate cele 3 exemplare erau echipate cu motorul de 1129 cmc.
Cele doua cabrio au fost scoase la licitatie dupa Revolutie (prin 1992) si au luat drumul spre Bucuresti. Cel de-al treilea cabrio a stat in cladirea Pavilionului Central, in mini-expozitia de modele organizata in "foaierul" cladirii, punandu-i-se si scaunul de pasager fata. Acesta a fost abandonat undeva in uzina cand au venit coreenii si si-au expus modelele lor in "foaier", cu exceptia lui RODAE Club 12 TRS.

« Ultima Modificare: Iunie 24, 2014, 12:05:41 p.m. de nick »

Offline CRED

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 624
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #41 : Iunie 24, 2014, 01:10:52 p.m. »

Offline mirci

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1355
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #42 : Iunie 24, 2014, 01:27:21 p.m. »
Gusturile difera, nici eu nu sunt un admirator Oltcit.
Dar , cred ca nici nu intentionau ca masina sa gazduiasca o intreaga echipa de fotbal ;)
Din povestile unor buni prieteni fosti posesori de Oltcit uri, stiu ca era un mic bolid in vremurile acelea si tindea mai mult spre o sportiva.

Offline buruceagga

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1034
  • Colectionar de LOGAN 1/43
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #43 : Iunie 24, 2014, 02:44:24 p.m. »
Nu putem compara Dacia cu Oltcit . Sunt doua platfome total diferite, doua motorizari total diferite si asa mai departe. Faptul ca responsabilii din industra auto dinainte de 1989 incercau sa foloseasca cat mai multe repere pe ambele masini ... poate nu era un lucru rau. Ca ceea ce le-a iesit pana la urma ... a fost rau.... s-a vazut. Cred ca fiecare model de autoturism are sustinatorii lui dar si delatorii lui. Pana la urma fiecare decide pentru el cum masoara frumosul si utilul. Sfaturi dau multi  :) ;).
Pentru mine ... voi colectiona machetele care reprezinta ambele modele 1:1 pentru simplul motiv ca reprezinta o parte din istoria auto a acestei tari. Simplu nu?

Offline costy84

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 147
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #44 : Iunie 24, 2014, 03:58:59 p.m. »
Cabrio ala l-am vazut prima data nu in poze asa cum era de asteptat ci la ProMotor acum multi ani
Mai tii minte cumva cam in ce an ai vazut emisiunea respectiva?

Din pacate nu dar oricum era inainte de 2000.

nick

  • Vizitator
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #45 : Iunie 24, 2014, 03:59:08 p.m. »
Pentru mine ... voi colectiona machetele care reprezinta ambele modele 1:1 pentru simplul motiv ca reprezinta o parte din istoria auto a acestei tari. Simplu nu?
Corect :)

nick

  • Vizitator
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #46 : Iunie 24, 2014, 04:05:05 p.m. »
Oltcit e mai frumos decat Dacia, dar tot o cutie de chibrite ramane, deabia bagi 4 persoane in piticania aia  :-X

http://www.masini.ro/foto/oltcit-decapotabil-18178/oltcit-decapotabil3724-52690/

http://www.automobileromanesti.ro/Oltcit/Oltcit_Prototipuri/

http://romaniancar.com/oltcit-roadster/

4 persoane stateau lejer in ea. Intr-adevar de 5 persoane nu era...
Piticanie, nepiticanie, "dadeam ceata" la Dacii, Tico, chiar Cielo in vremea respectiva... Mai tarziu cand m-am apucat si de modificari la ea, a fost altceva... Dadeam ceata la Golf-uri...
Iar pe drum de munte (bolovanis, cutare, chestii trestii) era incomparabila, cu mult mai manevrabila decat Dacia...
Iar pe Transfagarasan radeam de bengosii cu Opel Frontera, Audi 100, etc...

Offline CRED

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 624
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #47 : Iunie 24, 2014, 08:53:06 p.m. »
Singurul Oltcit care ma impresioneaza este: Oltcit turbo pe GPL  ;)

nick

  • Vizitator
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #48 : Iunie 24, 2014, 09:10:24 p.m. »
De Oltcit turbo pe GPL nu am auzit si nici nu am vazut pana acum. Din auzite, cica ar fi fost un tip care si-ar fi adaptat o turbina pe Oltcit.
Am aflat si eu detalii despre mult discutatul Oltcit Dropside. Era o struto-camila facuta in fabrica pentru detasamentul de pompieri, in 2 exemplare, intr-adevar cu stopuri de Dacia 1304 pe sasiul de Oltina cu partea stopurilor inclinata (era mai lung cu 13 cm fata de sasiul de Oltcit... Neomologate, ne-nimic. De uz intern si atat. Fara numere de probe, neinregistrate la RAR. Punct. Erau cam rare la vedere, fapt care explica de ce eu nu le-am vazut. Au stat mult timp in garajul pompierilor uzinei...Insa dupa cum ii explicam unui inteligent, nu erau prototipuri...
Oltcitul cu tabla in loc de luneta a existat tot pentru uz intern. Era un 11 E fara sigla Oltcit mare cat capul meu pe hayon ... 2 bucati deasemenea, de uz intern, fara omologare, fara nimic. Deci nu era prototip. Una a fost folosita de Serviciul Logistica si una de Serviciul Intretinere. Pe cea de la Serviciul Intretinere am vazut-o cand era inca "in viata". Singura diferenta era acea bucata de tabla care tinea loc de luneta, foaia de tabla ne-mai-trecand prin presa de taiere care taia aceasta bucata de tabla ca sa fac loc lunetei....
Deci, inca o data cunoscatorul cu pricina habar nu are despre ce este vorba...

Prototipurile erau acele masini inregistrate oficial cu numere de PROBE, aflate in evidenta RAR, aprobate. Iar prototipurile le-am expus eu pe TOATE in acest topic.







Offline costy84

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 147
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #49 : Iunie 24, 2014, 10:07:40 p.m. »
Nick, fara suparare dar din cate stiu nici cabrio nu a trecut de R.A.R.