AutosWorld Forum

Comunitate => Discutii Generale - Aproape de subiect => Subiect creat de: nick din Iunie 21, 2014, 11:44:12 p.m.

Titlu: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 21, 2014, 11:44:12 p.m.
Dragi colegi, m-am gandit sa scriu un pic despre istoria Oltcit.
Mai précis, este vorba despre proiectele care au dus la Citroen LN, Citroen Visa si Oltcit/ Citroen Axel.
Primul proiect a fost denumit Projet Y si avea la baza platforma de Fiat 127.
Proiectul nu a dus la un model finit si s-a transformat in Projet Y2, care deasemenea nu a dus la modelul dorit.
Din Projet Y2 s-a dezvoltat Projet VD care a dus la modelele Citroen LN si Citroen Visa, pe platforma de Peugeot 104.
Tot din Projet Y2 s-a dezvoltat Projet TA, pe aceeasi platforma de Peugeot 104, care trebuia sa incorporeze motorul + CV de Citroen 2 CV si suspensii pe bara de torsiune care a dus la Projet TA1, modelul Oltcit Special.
Pentru fabrica de la Craiova a luat nastere dupa Oltcit Special, Projet TA2, care era de fapt TA1 ce avea sa inglobeze motorul + CV de Citroen GS (1129cmc, CV 4 trepte) sau motorul + CV de Citroen GSA (1299 cmc, CV 5 trepte). Evident, si suspensiile pe bara de torsiune. De aici modelele Citroen Axel 11 R/ Oltcit Club 11 R si Citroen Axel 12 TRS / Oltcit Club 12 TRS.
De observat si Projet TA Entreprise, care apare in ultima poza, din care a fost dezvoltat modelul Citroen Axel Entreprise (van - berlina fara geamurile custoda, sau laterale spate)/ Oltcit Club 11E + 12 E.





Projet Y:

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/ProjetY_zpsa3d48e23.jpg)

Projet Y2:

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/ProjetY2_zpsbb2536ab.jpg)

Projet VD:

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/ProjetVD1_zps97f7433f.jpg)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/ProjetVD2_zpsdf0b7d55.jpg)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/ProjetVDVan_zps14bc34e6.jpg)

Projet TA:

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/CitroenProjetTA21_zps91670b14.jpg)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/CitroenProjetTA22_zpsc0e46dc4.jpg)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/prototype-TA2Entreprise_zpsc14b294e.jpg)


Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: OLECO din Iunie 22, 2014, 03:14:27 a.m.
Ce bine arata cu 5 usi. Nu hidosenia care au prezentat-o romanii la TIB, acel Oltcit sau Oltena... :(
Titlu: Re: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 22, 2014, 09:29:05 a.m.
Ce bine arata cu 5 usi. Nu hidosenia care au prezentat-o romanii la TIB, acel Oltcit sau Oltena... :(
E vorba de Oltina. Da, avea partea cu stopurile inclinate spre in afara. Trebuia sa difere fata de versiunea franceza cu 5 usi, pt ca altfel plateau licenta... Dar si aceasta Oltina a fost realizata in 2 variante...

Varianta de care spui tu:

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/oltina1_zps9c3d6f2b.jpg)

Si varianta cealalta:

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/oltina2_zps3bcf6f33.jpg)


Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 22, 2014, 10:32:48 a.m.
Varianta in 5 usi cu spatele normal arata chiar bine. Pe un alt forum cineva zicea ca de fapt ar fi una si aceeasi masina, Oltina prezentata la targ rezultand din modificarea masinii care initial avea spatele ca modelul in 2 usi.
De care varianta frantuzeasca in 5 usi trebuia sa difere?
Titlu: Re: Re: Istorie Oltcit
Scris de: OLECO din Iunie 22, 2014, 11:30:59 a.m.
E vorba de Oltina.
Asa, Oltina, la asta ma refeream.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 22, 2014, 11:33:41 a.m.
Cele doua versiuni de Oltina sunt diferite, una cu zona stopuri ca la Oltcit-ul normal. Cealalta, cu zona stopurilor inclinata spre in afara a fost prezentata la TIB.
Oltina trebuia sa difere de Projet TA, cea verde. Daca era identica, se plateau licente. Dupa cum se vede, varianta Oltina difera de Projet TA, deci a fost evitata plata licentei.
Iata si o poza cu fata Oltinei de la TIB. A se observa capota care avea alta forma in zona grilei, precum si grila mai ingusta.

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/oltinaTIB_zpsc91a66c0.jpg)


Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 22, 2014, 11:44:14 a.m.
Trebuia sa difere de Projet TA, cea verde. Daca era identica, se plateau licente. Dupa cum se vede, varianta Oltina difera de Projet TA, deci a fost evitata plata licentei.

Pai nici cealalta varianta nu presupunea plata vreunei liceente, deoarece din cate stiu daca produci un automobil (in cazul Oltcit nu cred ca s-a folosit liceenta deoarece compania era o joint venture spre deosebire de Dacia unde Renault nu avea parte din productie/profit) si dezvolti ulterior un model derivat din acesta nu trebuie platita liceenta, in plus intre prototipul Citroen si cel de Oltcit sunt niste diferente in partea din spate asa ca nu cred ca presupunea plata liceentei. :)
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 22, 2014, 11:46:26 a.m.
Inca o chestie pe care as remarca-o. Uitati-va un pic la Projet VD. Stilul designului este de chiar foarte mare actualitate...
Citroen la acea vreme erau cu mult in fata altor firma europene la capitolul design. Cu designurile lor "futuriste", Citroen erau avangardisti de prima marime. Mai mult, a fost printre primele firme care au introdus electronica pe automobile la scara larga.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 22, 2014, 11:53:15 a.m.
Trebuia sa difere de Projet TA, cea verde. Daca era identica, se plateau licente. Dupa cum se vede, varianta Oltina difera de Projet TA, deci a fost evitata plata licentei.
Pai nici cealalta varianta nu presupunea plata vreunei liceente, deoarece din cate stiu daca produci un automobil (in cazul Oltcit nu cred ca s-a folosit liceenta deoarece compania era o joint venture spre deosebire de Dacia unde Renault nu avea parte din productie/profit) si dezvolti ulterior un model derivat din acesta nu trebuie platita liceenta, in plus intre prototipul Citroen si cel de Oltcit sunt niste diferente in partea din spate asa ca nu cred ca presupunea plata liceentei. :)

Oltcit-ul a fost joint venture pana in 1986. Din 1986 era unic proprietar statul roman. Pe urma trebuia sa plateasca licenta daca fabrica un model nou, bazat integral pe proiectele Citroen. Statul roman a devenit proprietar al Projet TAx (TA1, TA2 si TA Entreprise) in 1986, iar piesele/ componentele au fost fabricate integral in Romania incepand cu 1986, cu exceptia planetarelor care veneau de la un furnizor din Anglia. Bineinteles ca integrarea totala a dus initial la o struto-camila, gen Oltcit Club 11 RT (Romania Total) sau 11 RM (cu planetare de Dacia 1300). Bine ca nu au fost produse mult timp... A fost o mare bulibaseala la Oltcit in perioada 1985-1987... Se produceau Oltcit Club 11 R/RL / Citroen Axel 11 R cu planetare de Franta si Anglia, Oltcit Club 11 RT/RM cu planetare romanesti... ca dracu'... si colac peste pupaza se producea si Oltcit Club 12 TRS/ Citroen Axel 12 TRS...


Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: Miria din Iunie 22, 2014, 01:40:24 p.m.
Si tata a avut un Oltcit, dar pe spate scria Club Oltcit, pe faruri era logo ul Citroen cat si pe motor si cu o singura oglinda doar pe partea soferului,bine tata i-o pusese si pe a 2 a.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 22, 2014, 01:44:52 p.m.
Ai dreptate trebuia sa plateasaca daca fabricau un model nou bazat integral pe proiectele Citroen, dar este foarte probabil ca modelul in 4 usi sa fi avut celebrele modificari romanesti , sau sa intre in productie dupa `91 cand ar fi inplinit oltcitul 10 ani si expira "liceenta" (daca a existat asa ceva) asa cum s-a procedat cu toata gama Dacia derivata din R12.

"Ma cousine de Craiova - my cousin from Craiova"
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/axel/axel6.html


Oltcit and Axel
http://www.citroenet.org.uk/foreign/romania/oltcit-1.html


Oltena
http://www.citroenet.org.uk/foreign/romania/oltcit-2.html
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: Timmy din Iunie 22, 2014, 10:00:57 p.m.
Domnu' Nick , prezentati istorie , dar cu piesa de istorie din tabla ce se mai aude :D  ?

Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 22, 2014, 10:38:03 p.m.
Si tata a avut un Oltcit, dar pe spate scria Club Oltcit, pe faruri era logo ul Citroen cat si pe motor si cu o singura oglinda doar pe partea soferului,bine tata i-o pusese si pe a 2 a.
Da, ai dreptate. Oltcit Club avea faruri frantuzesti si motorul era cel de Citroen GS. A avut scula de masina! Era aproape integral Franta (motor, suspensie cu amortizoare BOGE - crème de la creme, instalatie electrica, totate frantuzesti). Acesta a aparut imediat dupa Oltcit Special.
La cateva luni a aparut si Club 11 RL care avea lampa de harta langa scrumiera (Club simplu nu avea), ceas electronic deasupra oglinzii, pe pavilion (Club nu avea), buzunare de plastic cu scrumiere incastrate pe lateralele spate (Club nu avea), finitiile superioare spatar bancheta ("motaneii") si mocheta la culoare in ton cu culoarea masinii (la Club nu era optiunea asta). Si daca nu ma insel eu Club 11 Rl mai avea in plus stergatorul pt luneta.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 22, 2014, 10:47:31 p.m.
Ai dreptate trebuia sa plateasaca daca fabricau un model nou bazat integral pe proiectele Citroen, dar este foarte probabil ca modelul in 4 usi sa fi avut celebrele modificari romanesti , sau sa intre in productie dupa `91 cand ar fi inplinit oltcitul 10 ani si expira "liceenta" (daca a existat asa ceva) asa cum s-a procedat cu toata gama Dacia derivata din R12.

Am inteles, Costi. Ca sa se poata fabrica Oltcitul in variantele Club 11 si Club 12, Projet TA2 si TA Entreprise au fost cumparate de la francezi si francezii au renuntat la participatie (fara ca statul sa mai plateasca partea de actiuni a Citroen). La TA1 nu a fost nevoie pt ca Oltcitul Special se producea in parteneriat. Pentru Oltina nu au platit nimic pt ca nu a fost conceptie Citroen, cum si pentru 12 CS sau Cabrio Ceausescu nu au platit nimic, fiind tot conceptie craioveana.
Eu inteleg exemplele aduse de tine privind Dacia, insa ... istoria modelului de la Mioveni e diferita de istoria Oltcitului.
Apropo, stiu si de site-urile cu pricina pe care le-ai prezentat tu aici. Insa pe niciunul dintre ele nu este prezentata istoria Oltcit-ului cum trebuie, au scapari.



Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: Miria din Iunie 22, 2014, 11:37:20 p.m.
Si tata a avut un Oltcit, dar pe spate scria Club Oltcit, pe faruri era logo ul Citroen cat si pe motor si cu o singura oglinda doar pe partea soferului,bine tata i-o pusese si pe a 2 a.
Da, ai dreptate. Oltcit Club avea faruri frantuzesti si motorul era cel de Citroen GS. A avut scula de masina! Era aproape integral Franta (motor, suspensie cu amortizoare BOGE - crème de la creme, instalatie electrica, totate frantuzesti). Acesta a aparut imediat dupa Oltcit Special.
La cateva luni a aparut si Club 11 RL care avea lampa de harta langa scrumiera (Club simplu nu avea), ceas electronic deasupra oglinzii, pe pavilion (Club nu avea), buzunare de plastic cu scrumiere incastrate pe lateralele spate (Club nu avea), finitiile superioare spatar bancheta ("motaneii") si mocheta la culoare in ton cu culoarea masinii (la Club nu era optiunea asta). Si daca nu ma insel eu Club 11 Rl mai avea in plus stergatorul pt luneta.
Te inseli si a lui tata avea ceas digital deasupra oglinzii retrovizoare, plus buzunare in spate.Stiu pt ca eu stateam tot timpul in spate.Acelasi ceas parca l-au pus si pe Dacia 1310 prin 96.Masina era bej cu interior maro, avea si stergator pe spate, in schimb nu avea lumina pt harta si nici scrumiere in buzunarele spate.Chiar era o masina deosebita!
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 22, 2014, 11:50:11 p.m.
Si tata a avut un Oltcit, dar pe spate scria Club Oltcit, pe faruri era logo ul Citroen cat si pe motor si cu o singura oglinda doar pe partea soferului,bine tata i-o pusese si pe a 2 a.
Da, ai dreptate. Oltcit Club avea faruri frantuzesti si motorul era cel de Citroen GS. A avut scula de masina! Era aproape integral Franta (motor, suspensie cu amortizoare BOGE - crème de la creme, instalatie electrica, totate frantuzesti). Acesta a aparut imediat dupa Oltcit Special.
La cateva luni a aparut si Club 11 RL care avea lampa de harta langa scrumiera (Club simplu nu avea), ceas electronic deasupra oglinzii, pe pavilion (Club nu avea), buzunare de plastic cu scrumiere incastrate pe lateralele spate (Club nu avea), finitiile superioare spatar bancheta ("motaneii") si mocheta la culoare in ton cu culoarea masinii (la Club nu era optiunea asta). Si daca nu ma insel eu Club 11 Rl mai avea in plus stergatorul pt luneta.
Te inseli si a lui tata avea ceas digital deasupra oglinzii retrovizoare, plus buzunare in spate.Stiu pt ca eu stateam tot timpul in spate.Acelasi ceas parca l-au pus si pe Dacia 1310 prin 96.Masina era bej cu interior maro, avea si stergator pe spate, in schimb nu avea lumina pt harta si nici scrumiere in buzunarele spate.Chiar era o masina deosebita!
Da, ai dreptate. A avut si Club ceas, si inca unul foarte misto, daca nu ma insel Jaeger. Si tablou de bord Veglia...eeeee... crème de la crème!
La buzunarele spate ma refeream ca nu aveau scrumiere, nu ca nu existau, desigur. Cred ca am scris eu gresit - asta se intelege?
In privinta dotarilor, deh, mai uita omul....
Cateva intrebari, daca mai tii minte:
1. Finitiile usilor fata cum erau? Erau din 3 piese, adica finitie superioara (cea care includea scoica pt clapeta deschidere usa, capitonaj de carton presat imbracat in PVC si buzunar usa, sau era dintr-o singura bucata, ca la Special (chiar fara buzunar usa)?
2. Portbagajul avea mocheta?
3. Pe podea avea covoare de vinil (ca la Special) sau mocheta? Eu stiu ca avea covoare de vinil (bineinteles captusite pe dos cu insonorizant)




Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 22, 2014, 11:52:28 p.m.
Domnu' Nick , prezentati istorie , dar cu piesa de istorie din tabla ce se mai aude :D  ?
Este in stand by. Am de lucru foarte multe alte machete pt diversi colegi si nu ma pot apuca de el pana nu termin lucrarile la care m-am angajat. Am luat dimensiunile rotilor si sper sa ma ajute Paul cu fabricarea rotilor la vreun strungar bun in Arad, pt ca eu nu cunosc pe nimeni prin Craiova.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 23, 2014, 12:11:58 a.m.
Si acum intrebare de baraj, sa vad daca stiti sa raspundeti:
De la ce model de Oltcit este reprezentat interiorul la macheta de Oltcit Club DeA?
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: Miria din Iunie 23, 2014, 12:28:30 a.m.
1 Fata de usa era din 3 parti(componente) inclusiv buzunar usa.
2 Portbagajul era capitonat si mochetat
3 Pe podea avea mocheta din cate imi aduc aminte( aici nu sunt sigur) pentru ca tata avea covorase in masina mai tot timpul.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 23, 2014, 12:31:01 a.m.
1 Fata de usa era din 3 parti(componente) inclusiv buzunar usa.
2 Portbagajul era capitonat si mochetat
3 Pe podea avea mocheta din cate imi aduc aminte( aici nu sunt sigur) pentru ca tata avea covorase in masina mai tot timpul.
Mersi pentru lamuriri. Eu nu mai stiam exact dotarile astea.

Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: Miria din Iunie 23, 2014, 12:42:20 a.m.
Nu ai pt ce! Eu oricum daca as gasi un Oltcit Club cred ca l-as cumpara si restaura!
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 23, 2014, 12:46:23 a.m.
Nu ai pt ce! Eu oricum daca as gasi un Oltcit Club cred ca l-as cumpara si restaura!
E musai sa fie Club? Se mai gasesc 11 RL si 12 TRS.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: Miria din Iunie 23, 2014, 12:58:34 a.m.
Nu stiu ce inseamna RL, dar pesemne Romania L.M-as feri de RT sau RM, care stiu ca sunt cele mai proaste.Poate un 12 TRS ar merge!
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 23, 2014, 01:03:20 a.m.
Nu stiu ce inseamna RL, dar pesemne Romania L.M-as feri de RT sau RM, care stiu ca sunt cele mai proaste.Poate un 12 TRS ar merge!
Romania Lux.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: Miria din Iunie 23, 2014, 01:08:28 a.m.
Oricum nu cred ca se ridica la nivelul Oltcit ului tatalui meu nici acest RL, ce are piese romanesti la greu :(
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 23, 2014, 01:21:24 a.m.
Oricum nu cred ca se ridica la nivelul Oltcit ului tatalui meu nici acest RL, ce are piese romanesti la greu :(
Au fost si RL-uri cu piese frantuzesti, insa destul de putine.
Singura sansa ar fi sa mai gasesti vreun TRS. Sau poti sa cauti o caroserie buna de Oltcit si pe undeva peste granite, motor si CV de Citroen GSA. Se potrivesc ca manusa pe caroserie, fara sa faci vreo modificare.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: CRED din Iunie 23, 2014, 02:41:49 a.m.
Am si eu un Oltcit in oras, e ca nou, mosul il scoate din garaj in curte, il curata si-l baga inapoi, si acum luceste albul ala !
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 23, 2014, 06:14:09 p.m.
Oltcit dropside nu a existat absolut deloc ca masina facuta oficial, nici macar prototip , de catre uzina. Aici eu discutam de uzina si de modelele facute in uzina Oltcit sau in cadrul grupului Citroen.
Poate o fi fost vreun CS cu ampatament marit facut de vreun nea caisa pe undeva, insa asta nu se poate numi ca a existat ca model oficial...
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 23, 2014, 06:29:06 p.m.
Apropo, au mai existat 2 prototipuri, Oltcit cu motor diesel de Peugeot 104 si cu jenti pe 14 toli cu 4 prezoane, care a circulat cu nr de probe pana in 2007 la ACSA si inca un prototip cu motorul de TRS (GSA) care avea si circuit de racire cu apa si injectie monopunct.

Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 23, 2014, 06:44:58 p.m.
Apropo de OLTCIT-ul cabrio, prin `82 a aparut un Citroen "Vista" cabrio realizat destul de bine, insa nu am gasit informatii exacte daca a fost facut de Citroen sau de vreun carosier.
http://blogautomobile.fr/bien-cabriolet-citroan-dont-avez-toujours-rava-naurez-jamais-79346#axzz35TaXyyTf
Pacat ca la noi s-a taiat tot pe cand constructorii vestici au muzee in care isi tin toate realizarile (inclusiv prototipurile)
http://meganeccforum.free.fr/phpBB2/viewtopic.php?f=7&t=8761&st=0&sk=t&sd=a&start=180
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 23, 2014, 06:59:33 p.m.
Nick banuiesc ca ai lucrat/lucrezi in uzina, ai idee, Oltcit Club 11 E este CS-ul sau a existat si alt model de utilitara?
http://europalavolan.wordpress.com/2014/06/09/cate-ceva-despre-oltcit/
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 23, 2014, 07:03:49 p.m.
Apropo de OLTCIT-ul cabrio, prin `82 a aparut un Citroen "Visa" cabrio realizat destul de bine, insa nu am gasit informatii exacte daca a fost facut de Citroen sau de vreun carosier.
http://blogautomobile.fr/bien-cabriolet-citroan-dont-avez-toujours-rava-naurez-jamais-79346#axzz35TaXyyTf
Pacat ca la noi s-a taiat tot pe cand constructorii vestici au muzee in care isi tin toate realizarile (inclusiv prototipurile)
http://meganeccforum.free.fr/phpBB2/viewtopic.php?f=7&t=8761&st=0&sk=t&sd=a&start=180
Cabrio-ul respectiv CLAR nu a fost prototipul uzinei din Craiova. Se vad si diferente destul de notabile. Cabrio-ul lui Ceausescu avea doar bancheta spate (asezata mai in spate ca la Oltcit-ul berlina, avea doar scaunul soferului in fata, plus ca spatele difera fata de cel pe care l-ai pus tu in link (a se vedea lampile de numar, ornamente laterale spate - deasupra stopurilor si busonul de deschidere al "ramasitei de hayon") . Roll-bar-ul respectiv nu a existat la prototipul craiovean. A existat o bara de care s-ar fi tinut Ceausescu cand ar fi mers in paradele lui (pt a se tine cand statea in picioare in masina), dar bara era asezata la nivelul buricului. Deci modelul din link-ul pe care l-ai pus tu aici o fi fost al Citroen-ului sau al vreunui carosier.
Apropo, inca mai exista RODAE Club 12 TRS, intr-o magazie in uzina... Sper sa nu dispara si asta...

Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 23, 2014, 07:28:00 p.m.
Nick banuiesc ca ai lucrat/lucrezi in uzina, ai idee, Oltcit Club 11 E este CS-ul sau a existat si alt model de utilitara?
http://europalavolan.wordpress.com/2014/06/09/cate-ceva-despre-oltcit/
(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/scan0011_zpse6690c50.jpg)

Da, lucrez in uzina. De destui ani ...

11 E si 12 E au fost identice, doar motoarele difereau. 11 E era cu motor de 1129 cmc, iar 12 E cu motor de 1299 cmc.


Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: Remus din Iunie 23, 2014, 10:12:20 p.m.
Arata mortal asta din poza, 1.3 litri in 5 viteze, masina usoara, anii 80... Frumos.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 23, 2014, 10:14:39 p.m.
Arata mortal asta din poza, 1.3 litri in 5 viteze, masina usoara, anii 80... Frumos.
Anii 90 , ca cel din poza e deja RODAE. Asta daca nu cumva am trucat eu poza si vin dl. ing. de la cercetare Ursu si fanul lui sa ma corecteze... :)
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 23, 2014, 10:18:05 p.m.
Au fost masini mult mai frumoase decat Dacia insa un dezavantaj de imagine l-au avut din cauza cauciucurilor prea inguste ce dadeau senzatia de fragilitate.  :(
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 23, 2014, 10:20:34 p.m.
Au fost masini mult mai frumoase decat Dacia insa un dezavantaj de imagine l-au avut din cauza cauciucurilor prea inguste ce dadeau senzatia de fragilitate.  :(
Da, exact la acest lucru m-am gandit si eu de multe ori.
Sau cum ar fi fost sa se fi produs in serie si cabrio-ul,  care este si mai frumoasa decat berlina?....
Si acum visez la el....
 
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 23, 2014, 11:01:14 p.m.
Cabrio ala l-am vazut prima data nu in poze asa cum era de asteptat ci la ProMotor acum multi ani (pe vremea cand era la moda Trabantul ala tunat cu 8000 de dolari) si intradevar arata foarte bine, in schimb pe langa faptul ca nu avea nici o protectie in caz de rasturnare nu putea fi acoperit si asta era cam nasol. Poprietarul lui spunea in emisiune ca au fost 3 exemplare, unul distrus in teste, celalalt distrus de intempereii deoarece a fost lasat afara dupa ce au venit cei de la Daewoo si exemplarul pe care il avea el si arata foarte bine. Tot el zicea ca au fost facute special la cererea lui Nea Nicu. Cred ca ar fi fost un esec introducerea lui in serie fara un sistem de acoperire.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 24, 2014, 08:51:56 a.m.
Cabrio ala l-am vazut prima data nu in poze asa cum era de asteptat ci la ProMotor acum multi ani
Mai tii minte cumva cam in ce an ai vazut emisiunea respectiva?
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 24, 2014, 11:15:51 a.m.
Citroen Visa Cabrio:

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/visacabrio1_zps6023dd45.jpg)
(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/visacabrio2_zps75feab6d.jpg)

Si Citroen Visa Cabrio realizat de Heuliez:

(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/heuliezvisacabrio1_zps42ab7830.jpg)
(http://i1292.photobucket.com/albums/b577/nuculetul/AW/heuliezvisacabrio2_zpseff01e1a.jpg)

Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 24, 2014, 11:47:56 a.m.
Si inca o chestie, am uitat s-o mentionez, cabrio-ul Ceausescu a fost lucrat integral de catre o echipa de francezi si alte natii, pe un proiect al carosierului Bauer. Proiectul respectiv fusese adus de Citroen si urma ca in urma vizitei oficiale a lui Ceausescu si a lui Mitterand la uzina sa le fie "inmanate" cate un cabrio din asta.
Vizita nu a mai avut loc deoarece Mitterand a contramandat vizita sa oficiala in Craiova, deoarece se "certase" cu Ceausescu pe alte teme, legate de niste asasinate comandate de Ceausescu...Toate cele 3 exemplare erau echipate cu motorul de 1129 cmc.
Cele doua cabrio au fost scoase la licitatie dupa Revolutie (prin 1992) si au luat drumul spre Bucuresti. Cel de-al treilea cabrio a stat in cladirea Pavilionului Central, in mini-expozitia de modele organizata in "foaierul" cladirii, punandu-i-se si scaunul de pasager fata. Acesta a fost abandonat undeva in uzina cand au venit coreenii si si-au expus modelele lor in "foaier", cu exceptia lui RODAE Club 12 TRS.

Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: CRED din Iunie 24, 2014, 01:10:52 p.m.
Oltcit e mai frumos decat Dacia, dar tot o cutie de chibrite ramane, deabia bagi 4 persoane in piticania aia  :-X

http://www.masini.ro/foto/oltcit-decapotabil-18178/oltcit-decapotabil3724-52690/

http://www.automobileromanesti.ro/Oltcit/Oltcit_Prototipuri/

http://romaniancar.com/oltcit-roadster/
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: mirci din Iunie 24, 2014, 01:27:21 p.m.
Gusturile difera, nici eu nu sunt un admirator Oltcit.
Dar , cred ca nici nu intentionau ca masina sa gazduiasca o intreaga echipa de fotbal ;)
Din povestile unor buni prieteni fosti posesori de Oltcit uri, stiu ca era un mic bolid in vremurile acelea si tindea mai mult spre o sportiva.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: buruceagga din Iunie 24, 2014, 02:44:24 p.m.
Nu putem compara Dacia cu Oltcit . Sunt doua platfome total diferite, doua motorizari total diferite si asa mai departe. Faptul ca responsabilii din industra auto dinainte de 1989 incercau sa foloseasca cat mai multe repere pe ambele masini ... poate nu era un lucru rau. Ca ceea ce le-a iesit pana la urma ... a fost rau.... s-a vazut. Cred ca fiecare model de autoturism are sustinatorii lui dar si delatorii lui. Pana la urma fiecare decide pentru el cum masoara frumosul si utilul. Sfaturi dau multi  :) ;).
Pentru mine ... voi colectiona machetele care reprezinta ambele modele 1:1 pentru simplul motiv ca reprezinta o parte din istoria auto a acestei tari. Simplu nu?
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 24, 2014, 03:58:59 p.m.
Cabrio ala l-am vazut prima data nu in poze asa cum era de asteptat ci la ProMotor acum multi ani
Mai tii minte cumva cam in ce an ai vazut emisiunea respectiva?

Din pacate nu dar oricum era inainte de 2000.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 24, 2014, 03:59:08 p.m.
Pentru mine ... voi colectiona machetele care reprezinta ambele modele 1:1 pentru simplul motiv ca reprezinta o parte din istoria auto a acestei tari. Simplu nu?
Corect :)
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 24, 2014, 04:05:05 p.m.
Oltcit e mai frumos decat Dacia, dar tot o cutie de chibrite ramane, deabia bagi 4 persoane in piticania aia  :-X

http://www.masini.ro/foto/oltcit-decapotabil-18178/oltcit-decapotabil3724-52690/

http://www.automobileromanesti.ro/Oltcit/Oltcit_Prototipuri/

http://romaniancar.com/oltcit-roadster/

4 persoane stateau lejer in ea. Intr-adevar de 5 persoane nu era...
Piticanie, nepiticanie, "dadeam ceata" la Dacii, Tico, chiar Cielo in vremea respectiva... Mai tarziu cand m-am apucat si de modificari la ea, a fost altceva... Dadeam ceata la Golf-uri...
Iar pe drum de munte (bolovanis, cutare, chestii trestii) era incomparabila, cu mult mai manevrabila decat Dacia...
Iar pe Transfagarasan radeam de bengosii cu Opel Frontera, Audi 100, etc...
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: CRED din Iunie 24, 2014, 08:53:06 p.m.
Singurul Oltcit care ma impresioneaza este: Oltcit turbo pe GPL  ;)
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 24, 2014, 09:10:24 p.m.
De Oltcit turbo pe GPL nu am auzit si nici nu am vazut pana acum. Din auzite, cica ar fi fost un tip care si-ar fi adaptat o turbina pe Oltcit.
Am aflat si eu detalii despre mult discutatul Oltcit Dropside. Era o struto-camila facuta in fabrica pentru detasamentul de pompieri, in 2 exemplare, intr-adevar cu stopuri de Dacia 1304 pe sasiul de Oltina cu partea stopurilor inclinata (era mai lung cu 13 cm fata de sasiul de Oltcit... Neomologate, ne-nimic. De uz intern si atat. Fara numere de probe, neinregistrate la RAR. Punct. Erau cam rare la vedere, fapt care explica de ce eu nu le-am vazut. Au stat mult timp in garajul pompierilor uzinei...Insa dupa cum ii explicam unui inteligent, nu erau prototipuri...
Oltcitul cu tabla in loc de luneta a existat tot pentru uz intern. Era un 11 E fara sigla Oltcit mare cat capul meu pe hayon ... 2 bucati deasemenea, de uz intern, fara omologare, fara nimic. Deci nu era prototip. Una a fost folosita de Serviciul Logistica si una de Serviciul Intretinere. Pe cea de la Serviciul Intretinere am vazut-o cand era inca "in viata". Singura diferenta era acea bucata de tabla care tinea loc de luneta, foaia de tabla ne-mai-trecand prin presa de taiere care taia aceasta bucata de tabla ca sa fac loc lunetei....
Deci, inca o data cunoscatorul cu pricina habar nu are despre ce este vorba...

Prototipurile erau acele masini inregistrate oficial cu numere de PROBE, aflate in evidenta RAR, aprobate. Iar prototipurile le-am expus eu pe TOATE in acest topic.






Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 24, 2014, 10:07:40 p.m.
Nick, fara suparare dar din cate stiu nici cabrio nu a trecut de R.A.R.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 24, 2014, 10:22:27 p.m.
Au avut numere de Probe. Erau inregistrate la RAR si aprobate pentru a circula pe sosea. Nu au fost omologate (la RAR) pt productia de serie, asta e altceva. Si nu au fost omologate pt ca prezentau riscuri. Nu aveau roll-bar-ul (protectie in caz de rasturnare)... Care era insa prezent la cele doua prototipuri Citroen Cabrio (acel Axel cabrio alb din link-ul pe care l-ai pus tu ceva mai devreme aici si Visa Heuliez)...Si in afara de roll-bar-ul respectiv poate ca mai erau si alte neajunsuri din punct de vedere al protectiei, nu stiu...
Cele doua Oltcit-uri cabrio, dupa ce au fost castigate la licitatie (nu stiu de catre cine, dar as fi foarte bucuros sa stiu cine le-a castigat si daca mai exista pe undeva), au avut numere, culmea!!! Au circulat legal pe soselele patriei, cine stie pe unde...Unul dintre ele a reaparut pentru o durata foarte scurta in Craiova, prin 1996-1997 si era re-vopsit in rosu (superba!!!!). Eu personal l-am vazut pe acesta din urma parcat fata in fata cu noua aripa de cladire a BCR -ului din Centru. Era inmatriculat, tot tacamul. Pacat insa ca nu-i mai retin numarul de inmatriculare....

 
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 24, 2014, 10:32:42 p.m.
Mi se pare ciudat ca asta se apropie foarte mult de alea 3, singura diferenta ar fi roll bar-ul ala in rest ......
http://www.stiridecluj.ro/social/poza-zilei-oltcit-decapotabil-pe-strazile-clujului-cum-arata-bijuteria-tunata-video
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 24, 2014, 11:23:34 p.m.
Mda, am vazut-o si eu ceva mai devreme. Difera de Oltcitul cabrio rosu vazut de mine, care pastrase interiorul bej.
Oricum respecta originalul 100% cu exceptia barii cromate, care nu-mi dau seama ce rol are, pt ca daca ar fi fost roll-bar trebuia ca portiunea orizontala a lui sa fie la nivelul pavilionului (acoperisului) cel putin...
Oricum, este foarte frumoasa si aceasta masina din CJ.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 24, 2014, 11:28:57 p.m.
La comentarii cineva spune ca ar fi a lui Nea Nicu.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 24, 2014, 11:40:37 p.m.
Nu stiu de unde ar putea sti comentatorul respectiv...daca a fost a lui Ceausescu sau nu...
Eu stiu doar ca cele doua cabrio destinate lui Ceausescu si lui Mitterand au plecat spre Bucuresti, adjudecate de cineva (nu stiu de catre cine), dupa care nu mai stiu nimic de ele, cu exceptia faptului ca am vazut-o pe una dintre ele reaparand pt scurt timp prin Craiova, revopsita in rosu, dar cu interiorul original bej...

Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 25, 2014, 12:06:45 a.m.
Inca o chestie trista, ca la noi, la romani: nimeni nu a scris pe undeva, oficial, istoria acestei marci. Si mare pacat a facut. Oameni care inca mai sunt in viata, pensionari din uzina, care au fost in "prima linie" ar fi putut sa scrie si sa publice o carticica pe aceasta tema.... Sau macar un articol intr-un ziar... Cu detalii, diverse evenimente notabile in istoria marcii, poze, etc. Pacat, mare pacat....
Despre marca Dacia se stiu multe (nu stiu daca s-or fi scris carti despre ea, insa...)... mult mai multe decat despre Oltcit. Ma asteptam macar la pilotii uzinei sa scrie ceva... Domnule Duval, daca vezi aceste randuri, gandeste-te serios si apuca-te sa scrii o carticica pe tema asta. Cumparatori s-ar gasi sigur pt aceasta carte.



Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 25, 2014, 01:55:20 a.m.
4 persoane stateau lejer in ea. Intr-adevar de 5 persoane nu era...
Piticanie, nepiticanie, "dadeam ceata" la Dacii, Tico, chiar Cielo in vremea respectiva... Mai tarziu cand m-am apucat si de modificari la ea, a fost altceva... Dadeam ceata la Golf-uri...
Iar pe drum de munte (bolovanis, cutare, chestii trestii) era incomparabila, cu mult mai manevrabila decat Dacia...
Iar pe Transfagarasan radeam de bengosii cu Opel Frontera, Audi 100, etc...
Daca e cineva doritor sa afle mai multe despre Oltcitul pe care l-am detinut si momentele prin care a trecut voi pune poze maine sau poimaine pe un topic separat "istoria Oltcit-ului meu si a drumului de munte cu bolovanis, chestii trestii"... respectiv drumul intre Sugag si Obarsia Lotrului (DN67C), in starea in care era in anul 2001 - mai mult decat deplorabila, pe anumite portiuni fiind drum forestier in toata regula... cu Cabana si lacul Oasa asa cum erau ele in anul 2001, etc... cei care au circulat prin zona in perioada respectiva e posibil sa mai tina minte in ce hal arata acel drum...
Pana atunci, delectati-va un pic cu posturile nr. 8, 9, 10, 11 si 88 ale acestui topic, de pe alt forum, posturi puse in 2004 parca, cu 3 ani mai tarziu decat peripetiile prin care am trecut eu (si suspensia terminata, facuta praf, a Oltcitului meu, dupa acest drum):

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5943&st=60

Sper sa gasesc si pozele de pe Transfagarasan, care sunt mai mult decat graitoare asupra afirmatiilor mele... nu garantez ca le gasesc si pe acestea, insa pe celelalte, cu traseul Sugag-Obarsia Lotrului le am deja pregatite de scanare.





 
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: Miria din Iunie 25, 2014, 02:06:50 a.m.
Daaaaaaaaa eu mi=as dori sa le vad :)
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: CRED din Iunie 25, 2014, 02:14:11 a.m.
Aici se pot vedea:

http://oltcit.anunturi-auto.4tuning.ro/anunturi-auto/masini-tunate/oltcit-11-1142-13795327.html
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Iunie 25, 2014, 11:16:18 a.m.
O chestie interesanta la Oltcit-ul ala de la Cluj este bancheta spate asezata foarte in spate ca in cazul celor 3, au mai existat si altele transformate in decapotabile insa bancheta spate a ramas in pozitia in care fusese si cand era acoperit (inclusiv la Axel-ul ala). Ma tem ca asta rosu chiar este unul din Oltcit-urile lui nea Nicu si a fost "modernizat".
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Iunie 25, 2014, 12:05:06 p.m.
O chestie interesanta la Oltcit-ul ala de la Cluj este bancheta spate asezata foarte in spate ca in cazul celor 3, au mai existat si altele transformate in decapotabile insa bancheta spate a ramas in pozitia in care fusese si cand era acoperit (inclusiv la Axel-ul ala). Ma tem ca asta rosu chiar este unul din Oltcit-urile lui nea Nicu si a fost "modernizat".
Tot ce se poate... Nu neg... Sau o fi fost cel al lui Mitterand... Sau cel care a fost expus in foaierul Pavilionului Central al uzinei (adica cel scos de coreeni din Pavilion)...
Era misto sa fi stiut seriile de caroserie ale celor 3 masini si sa le fi cautat pe la RAR...
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: costy84 din Septembrie 19, 2014, 05:21:16 p.m.
Se pare ca OLDA nu a fost doar un mit.
http://www.ziarulargesul.ro/olda-la-salonul-de-la-toronto/
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: TzucuNY din Septembrie 20, 2014, 04:54:09 p.m.
OLDA!? :o De asta nu am mai auzit.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Ianuarie 28, 2015, 10:28:13 a.m.
Iata un pic de istorie filmata:

https://www.youtube.com/watch?v=hR6D8QxYZds&feature=share

Enjoy!

P.S.: Unii dintre ei mi-au fost colegi. Ce amintiri!....
Unul dintre ei a avut si cateva inventii la partea de suspensie Oltcit, care nu au fost fructificate de uzina...
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: eugen6215 din Ianuarie 28, 2015, 03:26:22 p.m.
Taica-meu a lucrat ani buni la Oltcit, avea legitimatia nr. 7(cred), a fost printre primii care au vazut prototipul in Franta.Imi spunea ca proiectantii francezi aproape plangeau ca masina a fost data romanilor, pentru ca daca iesea pe piata la timp(78-79), ar fi rupt piata europeana.La fel zicea ca multe dintre modelele Citroenului ca si ale altora(Fiat, VW,Opel) au fost imbunatatite cu dotari de la Oltcit.Se pare ca numai proiectul scaunelor fata a durat peste 6 luni-oricum eu nu cred ca am intalnit multe scaune mai confortabile(am avut un 12TRS cu care numai pe turla bisericii n-am urcat).
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Ianuarie 28, 2015, 04:08:05 p.m.
Ma bucur ca tatal tau a lucrat aici. Atunci stii si ce inseamna cu adevarat Oltcit-ul, spre deosebire de altii care isi dau cu parerea, se cred cunoscatori, dar habar nu au si nu au tinut in viata lor in mana un volan de TRS (a se vedea userul incepator)...
Am avut si eu un TRS, care dupa cum am mai spus mai devreme pe acest topic dadea ceata la Golf-uri, la Kadett-uri s.a.md....
Si intr-adevar, multe dintre inovatiile aduse de Projet TA au fost "furate" si de alti producatori... Mai ales pe parte de caroserie...
Francezii au plans, intr-adevar, ca nu au produs ei acest model... fiind si ultimul model proiectat de casa Citroen...
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: eugen6215 din Ianuarie 28, 2015, 04:27:55 p.m.
E adevarat cu lasatul in ceata.Cel mai tare era in panta, fiind usoara,motor puternic(1299 cmc-TRS) lasam in urma aproape tot.Am fost realmente indragostit de masina.De fapt aproape toti oltcetistii erau multumiti.Problemele au fost dupa aparitia modificatelor, si in conditiile in care service-ul era aproape inexistent in tara, plus ca nu se preta la reparatii prea multe in "fata blocului" de catre tot romanul.Mai aveam atunci si benzina "buna", carburatorul se infunda rapid, mi-a mancat zilele pana am invatat si eu sa suflu jigloarele.Culmea ca cei mai buni mecanici pe care i-am avut erau autodidacti,pasionati si isteti.Aia de firma erau pe spate, nici cu manualul de service din fabrica nu se descurcau.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: BMD77 din Ianuarie 28, 2015, 10:09:58 p.m.
Pentru a nu parea ca-mi dau cu parerea in necunostinta de cauza sa incep cu un scurt istoric. Tatal meu a depus banii pentru o Dacie in vara anului 1984, pe care urma sa o ridice in 1988 sau 1989 (de obicei durata de asteptare era mai mare decat cea prognozata). In decembrie 1985 a primit un telefon de la Craiova in care i se comunica ca daca doreste si are banii pesin (cash in zilele noastre) poate sa ridice un Oltcit in ianuarie 1986. Dupa niste scheme cu imprumuturi rapide de la rude, o canistra de benzina pe tren  ;D (transport interzis!) (masina venea cu 2-3 l in rezervor la Craiova si nefiind inmatriculata nu puteai cumpara benzina, pentru cei care nu stiu, benzina era rationalizata pe vremurile alea) + hartie de dispensa speciala pentru circulatia pe drumuri inzapezite pe timpul in care circulatia era interzisa in intreaga Romanie de Militia lui Nea Nicu, a ajuns in Bucuresti, pe 26 ianuarie 1986, chiar de ziua Tovarasului, Oltcit-ul Club (motor de 1129 cmc, 4 viteze) crem nou nout. Eu aveam 9 ani la acea vreme asa ca va dati seama ce impresionanta a fost toata treaba si cat de mult mi-a placut masina. Din pacate am apucat sa conduc masina doar intre anii 1998 si 2002 cam 5-6000 de km, cand deja era obosita si astmatica rau. Ideea e ca intre 1986 si 2000 am facut urmatoarele operatii impreuna cu tatal meu - evident eu pe post de mecanic adjunct /ajutor de mecanic  ;) - (mecanicii din service stiau mai putine despre masina decat noi dupa toate aceste reparatii): antifonare podele (cu demontare integral tobe de esapament), inlocuire motor in 1991 (pe vremea aia nu se gaseau in comert filtre de ulei si erau meseriasi pe la scularii care taiau capacul filtrului si inlocuiau filtrele din interior, din pacate dupa cateva sute de km a cedat capacul si masina a pierdut uleiul, caland motorul), refacerea motorului intial cu inlocuirea vilbrochenului si a simeringurilor, decalaminarea capetelor si scaunelor de supapa, curatarea suprafetelor cilindrilor, montaj si realinierea supapelor si cilindrilor si montajul culasei si a capacelor (operatia a durat cam 1-2 luni, timp in care mirosul de baza era de benzina... de la varful degetelor la coate  ;D), 3 refaceri si inlocuiri de distributie, echilibrare bara de torsiune spate (eliminare scartait endemic la Oltcit-uri), nenumarate reglaje ale carburatorului (mers economic / sportiv) si curatare / suflare jiglere, inlocuire bara si stopuri spate, reparatii scaune fata (ambele au avut probleme cu cremalierele si rotile dintate pentru inclinarea scaunelor, precum si mecanismul de basculare), inlocuire filtre, tuburi lichide, curatare radiator, inlocuire elemente de suspensie si directie fata si spate (bucse, capete de bara, amortizoare, etc), inca o inlocuire de motor in 1998 cu motorul intial refacut (aici am avut o aventura speciala cu cele 78 sau pe acolo, nu mai tin minte numarul exact, de ace din planetara, s-a rupt un burduf nou, piesele erau din ce in ca mai proaste, si am stat sa numaram acele bucata cu bucata in cei vreo 5-6 pumni de vaselina+praful si mazga de pe podeaua atelierului), reparatii minore la caroserie (puncte de rugina), etc. Ca o regula, masina a avut o buna parte din piese made in France, nici una, dar absolut nici una din ele nu s-a defectat (ca anecdota, masina a fost doar de 2 ori in service, care erau un dezastru pe atunci, la prima vizita a fost "inlocuit" (furat si inlocuit cu unul defect in traducere libera) etouffoir-ul - supapa eletromagnetica de mers in gol, made in France cu una fabricata in Romania, inutil sa va mai spun ca a mai trebuit schimbata de 5 ori in urmatorii 14 ani), in schimb peste 75% din piesele romanesti au trebuit inlocuite (incerc sa nu fiu rau, dar cred ca asta spune ceva despre calitatea lor). Cred, incercand sa raman modest, ca marea majoritate a mecanicilor si a angajatilor de la fabrica din Craiova au vazut masina desfacuta in mai putine piese decat am vazut-o eu  ;D. Marea, imensa problema a Oltcit-ului a fost fiabilitatea, pur si simplu masina se strica mai repede, mai des si mai grav decat Dacia, iar raul cel mare era ca nu existau mecanici decenti, ca in cazul Daciei. Consumul era OK, cu maxim 1-2 l mai mare decat la Dacie daca mergeai sportiv. Partile bune: masina se putea conduce sportiv, batea absolut orice Dacie la demaraj si viteza in linie dreapta, cred ca si Dacia Sport, putin mai rau stand in viraje, unde avea ruliu destul de puternic (avand garda mai sus decat Dacia, se "apleca" mai mult, era putin mai mult subviratorie si avand bara de torsiune spate cu suspensie pe foi avea si ruliu mai pronuntat), dar iti dadea o placere de a conduce incomparabil mai mare decat Dacia (parere personala) si avea suspensia mai rigida decat concurenta (unii vedeau in asta un defect, era o "caruta" care sarea in sus la denivelari, acum "carutelor" astora, gen Seat Leon li se spune sportive  ;D ). Avand garda sus puteai merge mai bine cu ea pe drumuri desfundate de tara, dar trebuia sa ai grija la delcou, care era plasat foarte jos si riscai sa ramai cu ea in apa mai adanca de 25-30 de cm (am desfacut si delcoul de 2 ori  ;D). Nu am condus si nu am mers cu Oltcit Club TRS (1299 cmc, 5 viteze, 61,5 cp), deci nu pot sa va spun cat de mare era upgrade-ul fata de Oltcit Club (doar 1129 cmc, 4 viteze, 57,4 cp, conceptie mai veche cu peste 10 ani), dar va pot spune ca masina a mers in 1987 cu 145 km/h pe autostrada Bucuresti-Pitesti, zgomotul si vibratiile erau absolut infernale (era inainte de antifonare), dar nu s-a petrecut nici un incident. Scaunele erau intr-adevar foarte confortabile pentru acea perioada si incalzirea intra in regim in 10-15 minute, spre deosebire de Dacia  ;D. Ideea e ca in afara problemelor tehnice Oltcit Club a fost o masina robusta, care te ducea absolut oriunde aveai nevoie si pe care eu am iubit-o sincer, revazand acum imagini cu bordul masinii, dupa mai bine de 10 ani de cand nu l-am mai avut in fata ochilor am avut o mare strangere de inima si m-a cuprins o nostalgie reala! Lucru care m-a si decis sa scriu aceste randuri.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: eugen6215 din Ianuarie 28, 2015, 10:47:17 p.m.
Din cate stiu, una din cauzele pentru care a fost intarziata fabricatia a fost tocmai neputinta romanilor de a asimila si produce piesele  cu care se angajasera.Calitatea produselor romanesti(in cvasitotalitatea lor) din anii 80, anii returnarii imprumutului, fara importuri, fara tehnologie, cu tot felul de economii si restrictii, era "deosebita".Francezii erau de-a dreptul "entuziasmati".De exemplu prima garnitura cu tabla de la Galati(folosita la Dacia) a fost returnata integral.Ceausescu nu a vizitat oficial fabrica.In paranteza, aceasta fabrica a fost in anii 80-86 considerata cea mai moderna uzina auto din Europa, chiar era o bijuterie!
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: BMD77 din Ianuarie 28, 2015, 10:58:45 p.m.
Stiu, am citit si eu lucrurile astea legate de fabrica de la Craiova, din pacate, ca si la Dacia, in primii ani, romanii se laudau cu calitatea .... asamblarii si vopsirii caroseriei! Piesele, sasiul, caroseria erau initial produse integral in Franta, abia ulterior au reusit si "ai nostri" sa produca ceva utilizabil, ulterior ajungand la o calitate acceptabila a componentelor, initial la Mioveni si apoi la Craiova. La Oltcit toata partea mecanica era mai delicata, mai sensibila decat la Dacie, incepand chiar cu conceptul de motor boxer racit cu aer (se incalzea repede si destul de tare), folosea si ulei de calitate mai buna decat Dacia (mai putin vascos - 5W40), uleiul ars era folosit de bun (mai bun decat cel din magazine!) la Dacia - 10W30. Din cauza asta toate piesele avea tolerante mai mici si erau mai sensibile decat cele de la Dacia si Aro. In final insa ramanea felul in care mergea masina in functionare normala, o placere la volan, o spun si acum, dupa ce am condus masini frantuzesti, germane, americane, japoneze si romanesti moderne.  :)
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: DoruD din Ianuarie 28, 2015, 11:29:04 p.m.
Oltcit ...
O masina excelenta.
Nu am avut Dacia 1300, am condus si ... doar atat.
Am avut Dacia 1100 si ... 7(sapte) Oltcit - uri dintre care unul singur TRS. Toate cumparate la mana a doua si cu exceptia ultimului, care "zace" intr-o curte prin Bucurestii Noi, ce mi-a facut probleme intr-o iarna, s-a incapatanat sa porneasca, la celelalte nu am schimbat decat consumabilele si am mai facut cate o pana de cauciuc, din cand in cand. Toate sh-urile au fost "frantuzesti", niciun model cu piese romanesti.
Foarte multumit de tinuta de drum, reprize, confort - locurile din fata - fiabilitate. Este drept ca nu-l puteai demonta in drum ca pe Dacia dar nu a fost nevoie.
Regret ca ultimul rugineste asa cum regret ca am vandut Dacia 1100 in 1990 - alta masina ce a suferit cateva modificari dar este alta poveste.
La Oltcit - uri am modificat cate ceva, in general toba finala reconstruita dintr-o toba intermediara si, evident, repozitionata, iar la unul dintre ele am mers de la modificarea inclinarii volanului - sa recunoastem ca volanul statea ca la vechile 2CV, camioane si autobuze, schimbarea acestuia cu unul "sport" de productie romaneasca - iata ca am pus si ceva romanesc pe el, modificarea aripilor, schimbarea rotilor originale cu unele de R5 GT si montarea pe masina prin intermediul unor flanse adaptoare, coborarea garzii la sol si montarea unei bare stabilizatoare pe fata, si, daca nu ma insel parca am incercat sa montez un dublucorp vertical de FIAT ca sa-mi dau seama ca merge mai bine cu cel original. Cutia a ramas aceiasi, 4 trepte, fara nicio modificare.
Cred ca am pe undeva cateva poze din perioada in care modificam caroseria si cam atata. Pe vremea aceea nu exista tehnica de acuma si cand erai murdar pe maini nu prea iti ardea sa faci fotografii cu un aparat Smena, pe film, ... Mai am ceva poze cu ultimul Oltcit si daca or mai fi cu celelalte sunt pe film iar filmele sunt ... cine stie in ce cutie.
Aceleasi modificari la caroserie le-am facut, dupa 1990 - prin 1991, daca nu ma insel, la un Oltcit RM alb, parca, ce avea roti si cutie de viteze de Dacia. Evident ca lucrarile la RM nu le-am facut singur. Am fost ajutat de un foarte bun tinchigiu si de un vopsitor excelent de la un service situat undeva pe Mosilor.
Masini bune, pacat ca nu au facut modelul cu patru usi, dupa Visa sau conceptie proprie, pacat ca nu au incercat sa aduca masina la zi, sa o modernizeze sa ... faca tot ce trebuia facut ca sa ramana pe piata dar, vorba aia, "daca enteresele au vrut altceva atunci altceva avem".

Bafta!
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Ianuarie 29, 2015, 09:41:36 a.m.
Eu am avut sansa sa conduc si Dacie 1300/1310, si Dacie 1410 Sport si Dacia Nova GT (motor 1600 romanesc benzina) si Oltena Club 12 TRS.
Va spun cu mana pe inima ca niciuna dintre masinile romanesti expuse mai sus nu s-a ridicat la performantele Oltenei pe care am avut-o.
Intr-adevar, erau dureri mari de cap cu unele piese... Delcoul pozitionat aiurea era o mare problema, insa eu i-am gasit rezolvarea - am imbracat buza capacului de delcou si gurile "pipelor" de la fisele de bujii de pe capacul de delcou in cauciuc siliconic. Etuffoir-ul la mine era frantuzesc... Insa... cea mai mare problema pe care am avut-o eu a fost cutia de viteze (5 trepte), facuta, bineinteles la Dacia... Abia la a 3-a cutie de viteze m-am putut bucura cu adevarat de masina...  In rest , nu am avut absolut nici o problema (exceptand infundarea carburatorului cu gunoaie din benzina), nici macar cu vestitele axe cu came care la altii se uzau de mama focului. Aici, am avut parte, de cand am luat masina, de unul dintre mecanicii fostei echipe de raliu Oltcit, care m-a ajutat foarte mult sa rezolv cunoscutele probleme ale masinii. Omul de la bun inceput mi-a marit niste alezaje (la pompa de ulei ca sa aiba uleiul debit mai mare + la axele de culbutori pe cuvetele de unde se scurgea uleiul pe camele axelor cu came + la garniturile coada de supapa - adancire scaun in chiulasa acolo unde se vede ghidul de supapa) si modificare conicitate (unghiul conului) la  scaunele de supape si la supape. Cu aceste chestii facute la masina.... ZBURA...Niciodata nu am ramas cu masina in mijlocul drumului, defecta...
Despre mecanicii care isi bagau nasul in Oltcit:  erau mai toti varza, varza, varza! ... Cu exceptia celor care lucrau la service-ul fabricii din Craiova si a catorva din uzina care chiar stiau carte ...

Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: eugen6215 din Ianuarie 29, 2015, 10:09:09 a.m.
Asta cu lipsa mecanicilor specializati in tara cred ca a fost principala problema a succesului acestei masini, poate mai mare decat piesele de schimb proaste facute in tara.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: nick din Ianuarie 29, 2015, 10:38:05 a.m.
Da, ai si aici dreptate.
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: DoruD din Ianuarie 29, 2015, 05:48:29 p.m.
Buna ziua,

Pozele promise - scanuri dupa fotografii alb/negru, film ORWO

(http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Oli5.jpg)

(http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Oli4.jpg)

(http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Oli3.jpg)

(http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Oli2.jpg)

(http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Oli1.jpg)


Si "batranul" din Bucurestii Noi

(http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Drawing1_1.jpg)


Bafta!
Titlu: Re: Istorie Oltcit
Scris de: RUA din Decembrie 04, 2017, 05:11:38 a.m.
Oltcit Special
https://youtu.be/lPByK4515gQ